søndag 14. november 2010

Da er vinteren kommet for fullt her huset.. Vinter = SYKE BARN...
Erlend holder på med en runde nå med pencilin+han fikk øyebetennelse.
Hannah fikk også øyebetennelse uka før han. Så det smitter jo fort som fy.. Men med litt øyesalve fikses det ;)

Har skjedd litt her siden jeg skrev her sist. Knut har nemlig fått seg ny jobb!! Så nå jobber han på lageret på Møbelringen. Stortrives;) Kjører også lastebil med levering av møbler o.l. Endel kveld og 3 hver lørdag,så siden jeg ikke har lappen enda,blir det endel mas om hjel fra folk.. :s
Men heldigvis har jeg jo mega snille familier på begge kanter!!=) Evig takknemlig for det!! Så vi får det til å gå rundt,med henting av barn ;)

Erlend er blitt så flink til å gå på disse 2 ukene,kjempe stødig,skjeldent jeg ser han sitte på rompa si nå ja=)
Flinkingen til mamma;o)
I går var vi på besøk hos Oldermor(Min Farmor) Var så koselig å se ho igjen. Har ikke sett henne på 1 års tid.. Skulle ikke vært lov til å la det gå sååå lang tid.. SKJERPINGS... Hun er en sprek gammel dame på 89 år,tuster litt med bor hjemme med god hjelp av hjemmesykepleien. Steller i stand mat og kaffe til oss ;)
Her sitter hun med 2 av de (36?)olderbarna hun har :D
Hun skal til å med bli Tipp oldermor! Det er det ikke mange som opplever å bli=) 
Det er litt vittig med dette barnet,for det er altså datteren til min fetter som er gravid,så kjæresten hennes er altså nevøen til min mann!! hehe.. 

Hmm ja hva annet kan jeg skrive om da...??? 
Jo kom faktisk over en artikkel på nettet om hjertebarn som kunne ha noe angst som man så spesielt ved 18 mnd alder,det var jo nesten som å lese om erlend jo!

Her står noe om det.

Erlend er jo for det første HYSTERISK redd når han er hos lege/kardiologer. Liker ikke det i det hele tatt,ser han er redd..
Så er han begynt å våkne å skikkelig hylgrine på kvelden  når han har lagt seg å da vil han som regel bare ha en kos.. Må da ta han pp av senga å kose en god stund så kan vi legge han igjen...

Har stusset litt på det,men så kom jeg over disse her forskningsprosjektet på hjertebarn,så begynte å tenke på om det kan ha noe med det å gjøre.

Hvis det er noen som leser denne bloggen som har hjertebarn,hvordan er deres med tanke på dette??
Har dere vært oppi samme situasjon?
Kom også over at det sto en vei(Finner det ikke nå) Men at de kunne bli mer irritable å sint enn friske barn. Og dette er virkelig Erlend. Han blir skikkelig sint,legger seg ned på gulvet å HYYYLER,skal så lite til... slik som dette:



















Selfølgelig,alle barn i denne alderen blir jo veldig sinte,men kan ikke sammenligne det min slik Hannah var iallefall...
Så ja er i det tankefulle hjørne..

26 november skal vi på ny undersøkelse å jeg er veldig spent! Håper ting ikke har forandret seg siden sist,for har det ikke det blir nok ikke operasjonen før på vår tid engang :D Han er jo en oppegående aktiv gutt som virker å ha det veldig fint for tiden =)


Fant en annen artikkel også med angst hos hjertebarn. Litt mere utfyllende syntes jeg.
 Trykk her HER å les.


1 kommentar:

  1. Nå er jo Kristoffer bare 12 mnd,
    men han kan bli veldig sint og irritabel,
    men vanskelig å sammenligne med tobias for han var alene, mens kristoffer har en storebror som kan friste mye!
    Synes også at han har en del seperasjonsangst, hender jeg må bære rundt på ham, vræler dersom jeg setter ham fra meg:S
    Hylgrining hender også, men tror ikke det er mer enn normalt!

    Skal huske på denne når han blir 18 mnd.

    Lykke til på kontroll, håper at det ikke blir operasjon på han enda:)

    SvarSlett