torsdag 10. juni 2010

Oppdatering fra kontrollen som var på Riksen i går !

Ja da var kontrollen unnagjort:-) Veldig glad for at vi reiste inn tidlig på morgenen for Erlend sov så å si hele veien inn! :-) :-)  Var våken 1 times tid for å spise litt det var alt. 
Ble litt venting før vi kom inn,så da var det dette det gikk i :-) 
Er veldig morro å gå for tiden :)* Gleder meg til han klarer det selv :p*
Da vi kom inn til kontrolltimen var det en hyggelig sykepleier som tok oss i mot,da tokk hun jo det vanlige,Ta blodtrykk,Ekg,metningsmåler(Spm var på hele 98! hehe) 
En "ultralydtekniniker" var først inne å tok bilder av hjerte og målinger. Veldig koselig mann:-)
Så kom legen Dr Hagemo,utrolig koselig å dyktig mann,som har hatt oss noen ganger før:) 
Han gikk over enda en gang.
Ble litt stille,men dette viste vi jo fra før at lungepulsåra eller et rør i lungepulsåra var veldig trang/tett. Men trangere enn vi først trodde. 
Dette innebærer enda en operasjon :( De hadde ikke trodd det kom til å skje så tidlig,men alt kan jo skje.

Prøvde å spørre sånn ca tid operasjoen ble,men det var veldig vanskelig å svare på.(som alltid) 
Sa da at vi hadde bestilt syden tur med et vennepar i begynnelsen av September,så om vi måtte avbestille den. Men da sa han at han ville vi skulle det,så vi skulle ta en kontroll i Kr,sand i August så skulle vi få innkalling til riksen når vi var kommet hjem for en ny kontroll der inne igjen med ct osv. Så han regnte vel med det ble i høst engang med operasjonen. 
Ble litt paff ang at vi skulle på turen,spurte han om Erlend kom til å bli dårlig for da vil ikke vi reise,men det vi kom til å merke var at han kunne nok bli mere sliten enn han er nå. Ikke noe dramatiske ting slik det så ut til nå kunne skje. Dette var betryggende :) 
Men det er jo mye 3 operasjoner på 18-19 mnd..... Hvor mange blir det fremover tenker jeg nå... Men godt de har så god peiling og kan det de driver med..
Hvis det er noen som leser denne bloggen å som har et barn med fallot som har hatt endel operasjoner så ta gjerne kontakt :-) 

Så denne sommeren skal vi kose oss mye på hytta vi har fått ved sjøen:-)) Nyte sommeren for fullt ;)
Da tror jeg at jeg legger dataen vekk for å få meg litt søvn :-)

5 kommentarer:

  1. Hei! Sitter å leser litt av det du skriver.. Jeg har også en sønn med Fallot med noen tilleggsdiagnoser. Hovedpulsåra inn til lungene var også nesten tett hos han... Min sønn ble operert første gang når han var 9 mnd, det værtste jeg noen gang har vært med på... ble kjempe dårlig etter operasjonen, så vi ble liggende på sykehuset over 1 mnd. Han ble operert andre gang for 2 år siden (5 år gammel), den operasjonen gikk kjempe fint, hjemme igjen på 1 uke :)) Vi vet det kommer flere operasjoner, men ikke når... Men nå er han i ganske god form :) Leser at du skriver at han kan bli mer sliten enn vanlig ved sydentur...jeg husker min sønn når han var slik...sov hele tiden, orket ikke gå, lite matlyst osv, ikke morsomt..Skjønner virkelig hva dere går igjennom! Men de er flinke på riksen, vi har iallfall bare positive opplevelser fra sykehuset.
    Lykke til med neste operasjon og prøv å kos dere i sommer :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så utrolig kjedelig at det er så kort tid til neste operasjon og at dere måtte avbestille turen. Jeg er forresten en ny leser av denne bloggen og gleder meg til å følge dere. Har selv et hjertebarn med noe av den samme hjertefeilen som Erlend.
    Mvh Christine

    SvarSlett
  3. Tusen takk for de fine tilbakemeldingene!:)
    Monica: Ja da er det jo nesten samme feilen. Så trist å høre at han ble så dårlig etter den første operasjonen:( Da Erlend fikk den 2 operasjonen fikk han en blødning samme natten,så de måtte åpne han igjen,han ble operert på en torsdag og på mandagen ble vi flyttet over på sengeposten:) Da var han jo 5 mnd gammel,så de kommer seg heldigvis fort:) Helt utrolig dere kom hjem etter 1 uke sist gang da!:-) Så bra!! Ja,vi har også bare gode minner fra riksen,mere snille flinke dyktige leger og sykepleiere skal man lete lenge etter ;)
    Han ble mye sliten ja.. Uff gruer meg til å oppleve det,akkurat nå er han i full vigør!:) Kom det av at hovedpulsåren var tett da eller? Koselig å høre fra andre som er oppi samme situasjon!:) Vi skal kose oss masse i sommer,får håpe han holder seg frisk som en fisk ut sommeren;)

    Christine: Vi trengte ikke avbestille den,han syntes vi absolutt skulle dra:) Men som sagt blir han verre reiser vi neppe,men tiden får vise:) Så koselig å få en ny følger på bloggen da :) Er ikke superflink til å oppdatere,men prøver så godt jeg kan å ikke la det få gå så lang tid imellom! hehe.. Hvordan går det med hjertebarnet ditt? Håper alt står bra til!:-))

    SvarSlett
  4. Hei igjen!
    Beklager at jeg leste feil, håper jeg kan skylde på en tett ammetåke! :/
    Her går alt foreløpig bare bra med hjertebarnet mitt. :) Mvh Christine

    SvarSlett
  5. Hei igjen.
    Hjerteklaffen han satte inn når han var 9 mnd gammel, hadde stivnet helt når han skulle inn til operasjon nr 2, så da måtte den "friske" hjertedelen jobber for 2..derfor en del sliten. Som legen sa ; Sebastian gikk på bakglatte ski..1 skritt frem, 2 tilbake.
    Vi var i syden i 06, da var Sebastian 3 år..vi hadde en kjempe tur :)) Ikke vær redd for å ta dere den turen, godt å få tankene over på noe annet :)
    Fortsatt god sommer :) (endelig har solen også kommet )
    Mvh
    Monica

    SvarSlett